Autor Wiadomość
offline
PostWysłany: Wto 22:17, 20 Mar 2007    Temat postu:

Beta też jest ok ale jakoś mnie nie kręci.. nie doczepiłem sie do modelu ale do osiągów i ceny.. jest to dość tanie auto w porównaniu do sprzętu... noi wiem że będzie jeździć, bo dziwnym trafem nie znam nikogo kto by miał taką bete...
jedrasek
PostWysłany: Wto 21:57, 20 Mar 2007    Temat postu:

I tu masz racje Very Happy jego dziadzius mondeo jezdzi i mysli ze dobry wózek chociaz bety 3 wyruchane przez młodzież Very Happy wole jakąś 5
Lukas
PostWysłany: Wto 21:54, 20 Mar 2007    Temat postu:

Co ty z tym mondeo tak sie uparles ?? Ja bym wolal jakas Bete niz takie Mondeo Razz ale w sumie autko moze byc Smile
jedrasek
PostWysłany: Wto 21:33, 20 Mar 2007    Temat postu:

Nie przepadam za Mondeem z tego rocznika, ale po dodaniu alusów i lekkiemu tuningowi wygląda nieżle. Bardziej podoba mi sie nowe Mondeo z serii Titanum:P
offline
PostWysłany: Wto 21:09, 20 Mar 2007    Temat postu: Mondeo ST200

Do napędu Mondeo ST 200 zastosowano 2,5-litrowy, 24-zaworowy silnik z widlastym układem cylindrów (V6), wykonany z lekkich stopów. Jest to zmodernizowany, znany już silnik Duratec. Zmiany konstrukcyjne wyzwoliły większą dynamikę tej jednostki napędowej, która teraz rozwija moc 205 KM (w podstawowej wersji - 170 KM), a maksymalny moment obrotowy zwiększono z 220 do 235 Nm. Z takim napędem samochód przyspiesza do 100 km/h w ciągu 7,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 231 km/h.

Podrasowany napęd

Osiągi silnika poprawiono m.in. dzięki zastosowaniu koła zamachowego z lekkiego stopu, które teraz ma mniejszą siłę odśrodkową i ułatwia szybsze wkręcanie się silnika na obroty. Konstrukcja tłoków jest lżejsza, pokryto je teflonem. Podwyższono też stopień sprężania z 9,7 do 10,3.
Zmieniono wreszcie geometrię układu dolotowego. Mondeo ST 200 z tym silnikiem, w wersjach 4- i 5-drzwiowej ma zużywać średnio 9,8 litra paliwa na 100 km, zaś w wersji kombi - 10,1 litra na 100 km.

Zawieszenie spokrewnione z Cougarem

W przednim zawieszeniu wykorzystano rozwiązania ze sportowego Forda Cougar. Tylna oś oparta na podwójnych wahaczach poprzecznych i wzdłużnych ma mocniejszy stabilizator. Zmieniono charakterystykę amortyzatorów i sprężyn zawieszenia: wykorzystano gazowe amortyzatory teleskopowe o zwiększonej średnicy i zmienionym kącie nachylenia wobec osi resorów, co ma zwiększyć ich trwałość. Dla zwiększenia precyzji prowadzenia auta przekonstruowano mocowanie wahaczy. Zmodyfikowano przekładnię kierowniczą. W wersji kombi zastosowano mechanizm utrzymujący stały prześwit, niezależnie od obciążenia pojazdu.

Mocniejsze hamulce

Układ hamulcowy przejęto z podstawowego modelu Mondeo, napędzanego silnikiem V6 o mocy 170 KM. Jednak zastosowano większe tarcze.
Nowoczesny czterokanałowy system ABS z selektywną regulacją oraz z układem przeciwpośliz-gowym TCSpozwala na stabilną jazdę w trudnych warunkach drogowych.

Agresywna stylizacja

Z zewnątrz Mondeo ST 200 wyróżnia się agresywniej ukształtowanymi płatami pokrywającymi zderzaki. Nadwozie optycznie obniżono, stosując boczne spoilery progowe w kolorze nadwozia. Poprawiają one aerodynamikę i przydają pojazdowi agresywności. Elementem stylizacyjnym z przodu jest chromowane obramowanie wlotu powietrza, pokrytego charakterystyczną siatką, a także przedni spoiler, z wbudowanymi światłami przeciwmgłowymi i otworami wentylacyjnymi doprowadzającymi powietrze do hamulców przednich kół. Charakterystycznym elementem z tyłu są dwie rury wydechowe, z chromowanymi końcówkami, fartuch pod zderzakiem, z otworami przepuszczającymi powietrze spod podwozia oraz tylny spoiler, który w wersjach 4- i 5-drzwiowych jest montowany na pokrywie bagażnika (w kombi występuje on nad tylną szybą, jako spoiler dachowy). 17-calowe obręcze kół wykonano z lekkich stopów. Specjalnie opracowane dla tego modelu opony mają wymiary 215/45 ZR 17.

Bogato w kabinie

W kabinie pasażerskiej, jak na usportowione auto przystało, zamontowano sportowe, kubełkowe fotele Recaro ze skórzanymi wykończeniami oraz sportową kierownicę pokrytą skórą, o specjalnym wzornictwie. Wskaźniki mają niebieskie tarcze. Niektóre detale wykończono tworzywem przypominającym Kevlar. Poza tym wnętrze jest takie jak w modelu podstawowym.
Auto będzie miało bogate wyposażenie seryjne, obejmujące m.in. elektrycznie podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, wszystkie szyby i lusterka boczne sterowane elektrycznie, klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury we wnętrzu, wysokiej klasy radioodtwarzacz stereofoniczny Ford 5000. Wspomaganie kierownicy działa ze zmienną siłą, malejącą wraz ze wzrostem szybkości.

Bezpieczniej

Nadwozie Mondeo ST 200 ma wzmocnioną konstrukcję, bardziej odporną na zderzenia boczne. Kierowcę i pasażera na przednim fotelu chronią czołowe i boczne poduszki powietrzne, współdziałające z pasami bezpieczeństwa, wyposażonymi w napinacze i dodatkowe zaciskacze. Zastosowano też bezpieczną kolumnę kierownicy.Ford Mondeo jest produkowany w Belgii od 1993 roku. W 1994 roku został Europejskim Samochodem Roku. Niezależnie od nowej, sportowej odmiany, producent przygotowuje następcę Mondeo, który pojawi się najprawdopodobniej w przyszłym roku.



Notatka: źródło: Giełda Samochodowa


______________________________________________

Mi to auto osobiście przypadło do gustu.. i jesli w przyszłości będę miał okazję zakupić je to zwieką przyjemnością wydam na to kase...[/img]

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group